Sectorale voordelen

Ik ben actief in de evenementensector. Hoe zal artificiële intelligentie mijn sector beïnvloeden? Kan ze mij helpen bij mijn activiteiten?

Artificiële intelligentie kan een nuttige bondgenoot zijn bij het organiseren van evenementen.

Met een beperktere begroting dan wat nodig is om een specifieke applicatie in verband met het evenement te ontwikkelen, kan een chatbot belangrijke ondersteuning bieden bij de klantrelatie, door de terugkerende vragen van de deelnemers voor u te beantwoorden, op om het even welk moment, en door hen automatisch de relevante informatie en aanbevelingen te verschaffen.

AI kan het beheer van de feedback na de organisatie van een evenement ook automatiseren: het formulier versturen, de reacties beheren en analyseren, suggesties voor verbetering... AI kan dat allemaal! Ze kan de analyse aanvullen door zelf te zoeken naar vermeldingen van het evenement op sociale netwerken en op internet in het algemeen.

AI heeft ook meer specifieke toepassingen, afhankelijk van het soort evenement. Op beurzen voor beroepsbeoefenaren is het doel bijvoorbeeld om relevante ontmoetingen tot stand te brengen. Daar kan artificiële intelligentie bij helpen: op basis van de informatie die de exposanten en de bezoekers aanleveren, kan zij voorstellen doen met betrekking tot de stands die voor elke individuele bezoeker het interessantst zijn om te ontdekken. Dat wordt "matching" genoemd.

Tot slot is het ook denkbaar dat AI een steeds grotere bewakingsfunctie zal opnemen aan de ingang van evenementen, via systemen zoals gezichtsherkenning.

Interesse? Lees de getuigenissen van kmo's die artificiële intelligentie hebben toegepast om hun bedrijfsactiviteiten te stimuleren door naar de pagina "Getuigenissen" te surfen.

Klik op de microfoon en stel uw vraag
Chatbot
Bezoek onze FAQ om het antwoord op al uw vragen te ontdekken.
De stemfunctie is niet beschikbaar op uw browser. Gelieve een recentere browser te gebruiken.