Sectorale voordelen

Ik ben actief in de marketingsector. Hoe zal artificiële intelligentie mijn sector beïnvloeden? Kan ze mij helpen bij mijn activiteiten?

Het internet heeft geleid tot ingrijpende veranderingen in aankoopgedrag en tot een verveelvoudiging van mogelijke contactkanalen. Als gevolg van die veranderingen zijn er steeds meer gegevens beschikbaar voor marketing en voor communicatiebureaus.

Artificiële intelligentie is dan ook de ideale partner om die gegevens te beheren en te analyseren en zo de communicatie en marketing naar het doelpubliek te optimaliseren. 

Het door AI geboden totaaloverzicht maakt het in de eerste plaats mogelijk de globale strategie van de campagnes beter te bepalen door te anticiperen op trends en toekomstige behoeften, door het doelpubliek beter te segmenteren, enz.

Bovendien kunnen, op basis van de campagnegegevens, de beste tijdstippen worden bepaald om bepaalde inhoud opnieuw te lanceren, een reclamesuggestie te doen, enz. teneinde de impact op het publiek en de potentiële klanten te maximaliseren.

Verder is AI ook nuttig om een aantal basismarketingtaken te automatiseren, zoals het plaatsen van socialemediaberichten, het schrijven van korte beschrijvingen, enz. AI zal u niet volledig vervangen als marketingdeskundige, maar zal tijd vrijmaken voor taken met een grotere toegevoegde waarde.

Interesse? Lees de getuigenissen van kmo's die artificiële intelligentie hebben toegepast om hun bedrijfsactiviteiten te stimuleren door naar de pagina "Getuigenissen" te surfen.

Klik op de microfoon en stel uw vraag
Chatbot
Bezoek onze FAQ om het antwoord op al uw vragen te ontdekken.
De stemfunctie is niet beschikbaar op uw browser. Gelieve een recentere browser te gebruiken.