Sectorale voordelen

Ik ben garagehouder. Hoe zal artificiële intelligentie mijn sector beïnvloeden? Kan ze mij helpen bij mijn activiteiten?

Als garagehouder kan artificiële intelligentie u ondersteunen bij twee aspecten van uw activiteiten: enerzijds voor het meer mechanische gedeelte, anderzijds voor het gedeelte dat gericht is op commercieel beheer (verkoop, enz.).

Wat het mechanische gedeelte betreft, kan de verwerking van gegevens van steeds meer geconnecteerde voertuigen een groot pluspunt zijn. Bijvoorbeeld door een defect of de noodzaak om bepaalde onderdelen te vervangen te voorspellen. Wanneer een bepaalde situatie zich voordoet, kan AI ook een diagnose helpen stellen op basis van historische gegevens over het merk en het model.

Nog steeds op het gebied van predictief onderhoud, worden thans AI-oplossingen ontwikkeld om de geluiden te analyseren die voertuigen tijdens het rijden voortbrengen, die te vergelijken met een geluidsdatabank en te bepalen of zich een probleem voordoet en wanneer en hoe moet worden ingegrepen.

Voor het commercieel gedeelte vormt AI, net als voor andere beroepen in de verkoopsector, een belangrijke troef om het traject van de klant te personaliseren. Van suggesties voor technische opties op basis van de voorgeschiedenis van de klant tot geautomatiseerde antwoorden van een chatbot om de werking van de verschillende functionaliteiten van het nieuw aangekochte voertuig (opnieuw) uit te leggen: artificiële intelligentie biedt u tal van mogelijkheden om uw onderneming te versterken en uw klanten nog meer tevreden te stellen.

Interesse? Lees de getuigenissen van kmo's die artificiële intelligentie hebben toegepast om hun bedrijfsactiviteiten te stimuleren door naar de pagina "Getuigenissen" te surfen.

Klik op de microfoon en stel uw vraag
Chatbot
Bezoek onze FAQ om het antwoord op al uw vragen te ontdekken.
De stemfunctie is niet beschikbaar op uw browser. Gelieve een recentere browser te gebruiken.